Proti depresi

24. listopadu 2016 v 13:49 | Ginger White |  Mé myšlenky
Myslím, že se mnou asi většina z vás bude souhlasit, že podzim je prostě období depresí. Možná je to zarytým stereotypem, možná tím, že víme, že se blíží nový rok a my zase nic nestihli, a nebo je to prostě tím sychravým počasím a nedostatkem slunečního vitaminu D. Nicméně já jsem člověk, kterému je úplně jedno, jestli je jaro, léto, podzim nebo zima. Ke mně se prostě deprese vrací jak se jim chce, nehledě na to, jestli mám šťastné období nebo ne, jestli se stalo něco zlého nebo naopak něco dobrého. A teď nemluvím o takových těch depresích nedepresích. Mluvím o stavu, kdy se vám nechce nic. Kdy se kolikrát nevyhrabu ani ráno z postele, natož abych přes den normálně fungovala. Nejím, nespím a s nikým nekomunikuji. Takové jsou moje deprese. A přímo bránit se jim ani nejde, jen snad medikamenty.

Ráda bych ale napsala o tom, co mi pomáhá držet se při životě v období, kdy deprese nejsou tak zlé a o něčem, co mi i pomáhá prodlužovat období klidu a zkracovat to špatné. Nejvíc ke mně tenhle nezvaný host v podobě splínu přichází, když nemám co dělat. Proto se snažím neustále něčím zaměstnávat a ráda bych se zde o těchto věcech rozepsala. Možná tím inspiruji i někoho z vás. :)

PRÁCE

Asi začnu činností, která mi zabíra v životě nejvíce času, a tou je práce. Mám práci, ve které záleží hlavně na tom, abych dohotovila svou povinnost. To znamená, že pokud si na jeden den naplánuji, že zapíšu tyhle a tyhle faktury a zkontroluji tyhle a tyhle karty a stihnu to do 12, tak půjdu domů ve 12. Pokud si naplánuji práce víc, půjdu domů třeba až večer. Svou práci mám celkem ráda, a protože mě deprese nejvíce chytají právě doma, tak se snažím v ní trávit co nejvíce času. Hodně lidí mi říká, že jsem workoholik. Já to však beru jako takovou malou osobní terapii.

PES

Ano, pejsek hned na druhém místě, a to proto, že tu pro mě vždycky je. Často s Rosie chodím na dlouhé procházky do přírody, kde si dokonale pročistím hlavu a ještě dělám něco pro svoje zdraví. No a také to samozřejmě dělám pro ní. :)

POHYB

Sport mi hodně pomáhá. U cvičení dokážu zapomenout na všechny možné starosti a tou fyzickou zátěží vlastně přebíjím tu bolest psychickou. Když si potřebuji srovnat myšlenky, tak je tu power jóga nebo plavání. Když si potřebuji zvednout náladu, ráda si zahraji s přáteli volejbal nebo badminton. A když se potřebuji vynervit, je tu posilování a cardio box.

PŘÁTELÉ

Mám vlastně asi jen jednoho přítele, kterému můžu říci opravdu vše. Když je nejhůř, tak se sejdeme a vím, že mu můžu kdykoliv zavolat. Třeba i ve 3 ráno. No a potom je tu taková naše parta. Lidi, které znám třeba už od základky. Takže pokud nechci být sama, vždy se s nimi dá podniknout nějaká akce. Ať už venku, jako ten volejbal, tak i nějaká ta párty nebo výlet.

KONÍČKY

Myslím, že člověk trpící depresemi, prostě potřebuje koníčky. Já ráda kreslím a maluji (to byste si asi nevšimli..). Také hraji na piano a kytaru a ráda píšu. Samozřejmě hudbu i ráda poslouchám. Potom tedy nějaké ty sporty. Miluji knížky a filmy, seriály. A také se ráda učím nové věci. Například studuji literaturu o psychologii a lidské anatomii, a také se zajímam o historii a trochu o politiku.

POMÁHÁNÍ DRUHÝM

No a věc, která mi také moc pomáhá a naplňuje mne, je pomoc lidem a zvířatům, kteří neměli to štěstí, že mohou žít normální život. Jak se říká, nikdo nemůže zchudnout tím, že přispěje na potřebné. Posílám měsíčně peníze na Unicef, dětem, které to potřebují. Podporuji organizaci HeForShe, která bojuje proti genderovým rozdílům ve společnosti. Podepisuji petice a podporuji organizaci Greenpeace. Ale nebojte, nejsem jeden z těch zelených bláznů, co se přivazuje ke stromům. No a také podporuji projekt Meat Free Monday. O všech těchto organizacích si můžete přečíst po kliknutí na loga v menu. Žiji na Šumavě, takže chodím dobrovolně sbírat odpadky do lesů a nosím zvířatům jídlo do krmelců.

Myslím, že ty hlavní body jsem sem vypsala. Doufám, že vy netrpíte takovými depresemi jako já, protože to nikomu nepřeji. A pokud přece jen, snad vám můj článek alespoň trochu pomůže. No a těm, kteří litují, že článek četli, se chci omluvit, že jsem je připravila o těch pár minut.

Vaše "držící se" Ginger White
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Eliss Eliss | Web | 24. listopadu 2016 v 16:20 | Reagovat

Mě osobně proti depresi pomáhá hudba a knihy

2 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 24. listopadu 2016 v 18:25 | Reagovat

Jsi velmi aktivní až se zdá, že deprese u tebe nebude mít šanci. Ona je to ale potvora záludná, a tak ti moc přeju, abys měla hodně sil a dala jí co možná nejméně šancí, držím palce ☺☺☺

3 b. b. | Web | 24. listopadu 2016 v 18:26 | Reagovat

takový ten prázdný stav, kdy chceš celý den zaspat a probudit se až za týden, moc dobře znám.. je s tím těžké bojovat :) mně osobně pomáhá sport, uklízení nebo nějaký můj koníček.. prostě se zaměřit na něco jiného než na svý myšlenky. jenže člověku se v tu chvíli vážně nechce a musí se strašně přemáhat.

4 Ginger White Ginger White | Web | 24. listopadu 2016 v 20:20 | Reagovat

[1]: To je fajn, jak jsem psala, je důležité něco takového mít. :)

[2]: Kéž by to tak bylo. Moc děkuji za hezký komentář. :)

[3]: Vidíš, na uklízení jsem úplně zapomněla. A to uklízím až nezdravě hodně! Díky za komentář. :)

5 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 25. listopadu 2016 v 22:37 | Reagovat

podzim přece není depresivní čas? slunce už tak nepraží, dá se vyjít ven :)

6 Ginger White Ginger White | Web | 27. listopadu 2016 v 10:03 | Reagovat

[5]: To je taky pravda. :)

7 Lenča Lenča | Web | 27. listopadu 2016 v 22:46 | Reagovat

Super článek! :)
Deprese jsou na nic, lepší je radovat se z maličkostí a špatné věci si tak moc nepřipouštět :)

8 Ginger White Ginger White | Web | 8. prosince 2016 v 8:01 | Reagovat

[7]: Díky za komentář. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama